Arcane: Dövüşçü Vi, Arcane: Komutan Caitlyn, Arcane: Işıltı Laboratuvarı Singed, Arcane: Felaketzede Jayce ve Prestij Arcane: Komutan Caitlyn 20 Kasım 2024 saat 23.00'te çıkıyor.
Ağustos ayındaki geliştirici yazımızda da belirttiğimiz gibi takımın huzurunu bozan davranışlara karşı çalışmalarımız devam ediyor ve bu yamayla birlikte daha kapsamlı değişiklikler getiriyoruz.
Bu sefer şampiyon seçiminde huzuru bozan oyuncuları hedef alıyoruz. Yani saldırgan bir şekilde rol değişimi talep etme veya lobideki diğer oyuncuları tehdit etme gibi takım arkadaşlarını sabote etme gibi davranışlardan bahsediyoruz.
14.23 Yaması itibarıyla bu tarz davranışlarda bulunan oyuncular bir süreliğine LoL oynamaya ara vermek zorunda kalacak.
Her zamanki gibi meta dışı yapılan oyun tercihlerini cezalandırmadığımızı ve cezalandırmayacağımızı hatırlatalım. Buradaki belirleyici unsur oyuncunun niyeti.
Bu ayrımı yapmak her zaman kolay olmasa da otomasyon sistemimizi bu konuda geliştirmeye devam edeceğiz. Siz de bu sırada raporlama özelliğini adaletli bir şekilde kullanarak bize yardımcı olabilirsiniz.
Bu yama itibarıyla Riot İstemcisi'ne Riot Mobile uygulaması üzerinden QR kodu ile giriş yapma özelliği ekledik!
LoL'e Riot İstemcisi'ni kullanarak giriş yapıyorsanız artık QR kodunu taratarak Riot Mobile uygulaması üzerinden giriş yapabilirsiniz.
Artık Riot ID'nizi ve şifrenizi yazmak zorunda değilsiniz. Riot Mobile'ı açıp kodu taratmanız yeterli! Riot Mobile hakkında ayrıntılı bilgiyi buradan ulaşabilirsiniz!
Q'nun kullanım aralığı arttı. Belli başlı hatalar giderildi.
Bu yamada Ambessa'nın güç seviyesine dokunmadan birkaç hatayı düzeltiyor ve ufak bir yaşam kalitesi güncellemesi getiriyoruz.
Q'nun ikinci kullanımının tutma süresini pasifiyle aynı yapıp birkaç hatayı düzeltiyoruz.
Tüm yetenekleri düzenlendi.
Daha deneyimsiz oyuncular için oynanışını kolaylaştırmak ve karşısında oynamayı daha az sinir bozucu hale getirmek için Aurora'ya birtakım değişiklikler getiriyoruz.
Pasifinin sık sık etkinleşen hareket hızı ilavesini ve rakiplerini ultisiyle hapsetme kabiliyetini kaldırıyoruz.
Bunların telafisi olarak da Aurora'yı güçlendirmek için W'suna istenildiği zaman etkinleştirilebilen bir hareket hızı artışı ekliyor, daha sıradan yeteneklerinin menziliyle hasarını arttırıyor ve ultisinde zıplayabileceği alanı genişletiyoruz.
W'nun yetenek gücü oranı arttı.
İstediğimiz etkiyi yaratmayan birkaç Azir zayıflatmasını yakın zamanda geri çektik ancak hâlâ biraz güçlenmesinde sakınca olmadığını düşünüyoruz.
Bu yüzden kendisine daha basit birkaç güçlendirme getiriyoruz. Bu değişiklik çok büyük değil, yalnızca taşıyıcı potansiyeline ulaşabilmesi için çoğunlukla oyunun ileri safhalarına yönelik bir hasar artışı sağlıyoruz.
R'nin hasarı azaldı.
Caitlyn genel olarak biraz fazla yüksek bir performans sergiliyor. Özellikle anlık hasar verirken rakiplerinin gözünün yaşına bakmıyor.
Tahsildar'a getirdiğimiz zayıflatmanın ufak olduğunu ve Yun Tal Yabanokları'nın ciddi anlamda güçlendiğini hesaba kattığımızda Caitlyn'in de biraz zayıflatılması gerekiyor.
Büyü hasarı oranını azaltarak onu ileri safhalarda rakiplerini menzil dışından alt etmek yerine normal saldırılarını daha fazla kullanmaya teşvik ediyoruz.
Saldırı gücü büyüme oranı arttı. W'nun hasarı azaldı.
Zırh deşme dizilimi ve yetenek kullanımı odaklı Jinx şu sıralar ortalığı kasıp kavuruyor fakat bir zayıflatmayı hak edecek kadar değil. Bu yüzden Jinx'i normal saldırılarla hasar veren şampiyon kimliğini öne çıkaran eşya dizilimlerine yönelmeye itmek için ona biraz destek vereceğiz.
Zırh miktarı azaldı. Gelişmiş W'nun ayrı düşmüş hedeflere karşı yavaşlatması azaldı.
Arcane saldırı gücü taşıyıcıları değişikliklerimizde sırada Kha'Zix var. Yeni ve daha hızlı Youmuu'nun Hayaletkılıcı ile ağzı kulaklarında zıp zıp zıplayan Kha'Zix bir süredir en iyi ormancılardan biri. Kha'Zix gibi uçup kaçan suikastçılar, yüksek riskli ama yüksek kazançlı bir oynanışa sahip. Bu yüzden bu denklemdeki riski arttırıp böceğimizin güç seviyesini biraz eziyoruz.
Q'nun zırh ve büyü direnci azaltması düzenlendi. E'nin hasarı azaldı.
Son zamanlarda alt koridor oyuncuları öncelikli olarak E'nin geliştirildiği yetenek gücü odaklı Kog'Maw diziliminin keyfini çıkarmaya başladı. Orta koridor oyuncuları hızlıca minyon dalgaları temizleyebilen büyücülere alışık olup bunu cezalandırabilecek suikastçılara dikkat etmek zorundayken alt koridor bu tarz bir oynanış için uygun değil. Bu aşırı güvenli oynanış, kazanma oranları benzer olsa da Kog'Maw'ın isabet etkileri dizilimlerine kıyasla daha az etkileşim fırsatı tanıyor. Dolayısıyla bu dizilimin gücünü sınırlamak için ufak bir zayıflatma getiriyoruz.
R'nin ilave saldırı hızı arttı.
Mahvolmuş Kralın Kılıcı'nın aldığı zayıflatmalardan sonra Master Yi biraz güç kaybetti. Bu yüzden kendisinin ileri safhalardaki meşhur taşıyıcı gücünü arttırıyoruz.
Gözükara'nın gücünün yüksek bir noktası olduğundan emin olmak istediğimiz için yeteneğin Master Yi'ye sağladığı saldırı hızını arttırıyoruz.
Q'nun mana bedeli azaldı.
Miss Fortune şu sıralar biraz zayıf durumda ve en sık kullandığı iki eşya bu yamada zayıflatılıyor. Bu yüzden eşyalarla kaybettiği gücü telafi etmek için kaptanımızı şimdiden güçlendiriyoruz.
Bu doğrultuda onu Çifte Vuruş için iyi açılar yakalamaya teşvik etmek istiyoruz, böylelikle daha etkileşimli bir koridor oynayışı sunmasını sağlıyoruz.
Q'nun bekleme süresi azaldı.
Saldırı gücü odaklı ormancı metasında özellikle önden yuvarlanmasını beklememize rağmen Rammus biraz geride kaldı.
Güç Topu'nun erken seviyelerdeki bekleme süresini azaltarak orman temizlemesi için daha fazla seçenek sunuyoruz. Bu sayede oyunun erken safhalarındaki çatışmalarda rakiplerinin yoluna çıkmak için daha çok fırsat bulabilecek.
Taban nitelikler, pasif, Q, W ve E düzenlendi.
Bu yamada Rell'i aynı güç seviyesinde tutarak oynanışını daha eğlenceli kılmak ve karşısında durmayı ise daha etkileşimli bir hale getirmek için yetenek setini güncelliyoruz.
Öncelikli olarak Rell'in rakiplerinin karşı oyun imkânlarını bir hayli arttırıyoruz. Mevcut yetenek seti, özellikle Q ile Sıçra gibi kombolarla rakip fark etmeksizin tüm yeteneklerini başarıyla kullanmasına olanak tanıyor. Genel itibarıyla kitle kontrolü gücünü azaltarak Demirbazlık: Sert İniş gibi yeteneklerinin sıvışmadan etkilenmesini sağlıyoruz. Böylece kitle kontrolüne karşı eşyalar alan oyuncular Rell'e karşı daha etkili olabilecek.
İkincil olarak da Rell'in yetenek setinin daha iyi hissettirmesini hedefliyoruz. Bütün yetenek setinin merkezinde kitle kontrolü becerileri olduğu için hasar değerleri oldukça azaldı ve tatmin edici değildi. Ayrıca bineksizken oynamasının kötü hissettirdiğini ve binek üstündeki haliyle bineksiz halinin genel olarak yeterince farklı hissettirmediğini de biliyoruz. Bu güncellemeyle sayısal değerlerini düzenliyoruz ve bineksiz Rell'in makul seviyede yavaş fakat dayanıklı düellocu tank kimliğini güçlendirip binek üstündeyken hızlı fakat makul seviyede kırılgan olmasını sağlıyoruz. Ayrıca saldırılarını daha akıcı hale getirip bekleme süreleri dahil olmak üzere birkaç ufak alanda gücünü arttırarak Rell'in genel olarak daha eğlenceli bir deneyim sunmasını istiyoruz.
Son olarak bazı basitleştirmeler yaparak Rell'in beklenen oynanış tarzıyla gerçeğin uyumlu olmasını sağlıyoruz. Binek üstündeyken kazandığı ilave hareket hızı artık W'sunun yetenek seviyesine bağlı ve artık E'si yerine W'sunun yetenek ipucunda yer alıyor. E'sindeki aktif hareket hızı ise artık sabit değerde ve zamanla azar azar artmıyor. Çoğu oyuncu W'sunu Rell'in en önemli yeteneği sanıyordu. Bu yeteneği ilk önce geliştirmek önceden en kötü seçenekken artık en iyi seçenek olacak.
R'nin zırh azaltması ve ilave hasarı arttı.
Rengar, öğrenmesi zor bir şampiyon olduğu için genelde düşük bir kazanma oranına sahip. Ama öğrenme eğrisini göz önünde bulundursak bile şu anda biraz fazla zayıf.
En çok karşı oyun imkânı sunan yeteneği ultisi olduğu için onun ilave zırh eksiltmesini ve hasarını arttırarak kendisini biraz güçlendiriyoruz.
Zira becerikli tanklar ve dövüşçüler kırılgan takım arkadaşlarını korumak için bu hasarı kendilerine çekebiliyor.
Büyü direnci büyüme oranı azaldı. E'nin hasarı azaldı.
Shyvana son zayıflatmasından beri kaybettiği kazanma oranının neredeyse hepsini geri kazandı. Bu yüzden kendisini tahmin ettiğimizden daha erken yeniden zayıflatıyoruz. Düşük beceri düzeylerinde rakiplerini hâlâ önemli ölçüde geride bıraktığı için daha çok yüksek beceri düzeylerindeki performansını hedef alıyoruz. Taban niteliklerinin büyüme oranı ve pasifinden aldığı ilave dirençler birleşince Shyvana oldukça dayanıklı bir şampiyon oluyor. Bu yüzden ileri safhalardaki bu taban niteliklerini azaltarak ejderleri kesemediğinde kendisinin kırılgan kalmasını sağlıyoruz.
Q'nun hasarı azaldı.
Hem çok dayanıklı olduğu hem de tonla hasar verdiği için Skarner şu anda oyundaki en güçlü ormancı. Kendisinin yüksek oranda altınla güçlenen bir tank olma kimliğini korumak istiyoruz. Bu yüzden tank rolü için kullandığı dizilimlerde hasarının daha az ölümcül olması için hasar oranını saldırı gücü odaklı eşyalarla güçlenecek şekilde güncelliyoruz.
Tüm yetenekleri düzenlendi.
Smolder şu an oyunları uzatmakta biraz fazla iyi. Bu sayede yük biriktirmek için yeterince zaman kazanabiliyor ve ileri safhalarda tüm gücünü toplayıp önüne gelen herkesi infaz edebiliyor. Yük mekaniğinin anlamını yitirmesini istemiyoruz fakat genç ejderimizin gücünü yüklerinden aldığı kadar altından da almasını istiyoruz. Smolder bu değişikliklerden sonra ileri safhalarda en iyi güçlenen nişancılardan biri olmaya devam edecek fakat artık tamamen yüklerine bağımlı olmadığı için fazlasıyla profesyonel düzeye kayan beceri eğrisi daha orantılı bir hale gelecek.
Pasifin ve R'nin yetenek gücü oranı azaldı.
Tahm Kench'in üst koridordaki can ve yetenek gücü odaklı eşya dizilimi epey revaçta ve gerçekten FAZLASIYLA güçlü. Tahm Kench'in bazen açgözlü davranıp yetenek gücü eşyalarına yönelmesinde bir sorun yok ama bu dizilim yalnızca kendisi oldukça önde olduğunda ve takımını desteklemek gibi bir amacı olmadığında öne çıkmalı. Bu yüzden güç seviyesini daha makul bir seviyeye çekiyoruz.
E'nin canavarlara yönelik hasarı azaldı.
Teemo bazı orman hasarı çarpanları yüzünden şu anda ormanda tam bir baş belası. Bu hasar çarpanlarını düzenleyerek Teemo'nun ormandaki gücünü makul bir seviyeye çekiyoruz. Böylece ormanda oyunu herkese makul oranda zehir edecek.
Q'nun hasarı azaldı.
Zac şu anda üst koridorda fazlasıyla baskın ve zayıflatılması gerekiyor. Kendisinin anlık hasarını biraz azaltıyoruz, çıkarabildiği kargaşayı göz önünde bulundurduğumuzda bu kadar hasara ihtiyacı olmadığı aşikâr. Bu değişikliğin Zac'in ormandaki performansını pek etkilemesini beklemiyoruz zira ormanda bütün pelte parçalarını rahatça toplayıp W'sunu tutarlı olarak yenileyebiliyor. Üst koridorda ise hasar takaslarına daha az giriyor ve anlık hasarı çok daha baskın bir hale geliyor.
Tahsildar şu anda oyunda en çok tercih edilen saldırı gücü odaklı kritik vuruş eşyası. Bunun sebeplerinden biri Yun Tal Yabanokları'nın çok güçsüz olması. Bu yüzden Tahsildar'ı bir miktar zayıflatıp Yun Tal Yabanokları'nı büyük ölçüde güçlendirerek Tahsildar, Canbiçen ve Yun Tal Yabanokları eşyalarını kullanıcıları için uygun hale getiriyoruz.
Youmuu'nun Hayaletkılıcı sürekli hasarı ve yetenek hasarını bir arada kullanan birçok menzilli şampiyon için tercih edilen bir eşya olma yolunda ilerliyor.
Ancak bu eşyanın anlık hasardan daha çok sürekli olarak verilen hasara odaklı olmasını istiyoruz. Ayrıca gözümüz etrafta hızlıca koşan menzilli şampiyonların üzerinde çünkü bu şampiyonlara karşı oynamanın ilk adımı onları yakalayabilmek.
Taban hızını geçen yamada arttırdığımız için şimdi eşyanın hareket hızının bir kısmını sadece menzilli şampiyonlar için zayıflatıyoruz.
Yun Tal Yabanokları kritik vuruş yapan normal saldırı odaklı şampiyonlar arasında biraz adından söz ettirmeye başlasa da henüz olması gereken konumda değil. Kritik vuruş yapan şampiyonların ilk eşyası olarak değer görebilmesi için ona birkaç ufak güçlendirme daha getiriyoruz.
Oynanışa çok yansımada da birçok kuralı değiştirdiğimizden ödüllere getirdiğimiz güncellemelerde rakamlar konusunda temkinli davranmıştık.
Güncellemeler oyunda ve beklediğimiz sonuçları alabildik. Bu yüzden bu değişikliklerin oyundaki etkilerini düzenlemeye başlıyoruz.
Katletme ödüllerinin kazanan oyuncular için biraz daha hızlı birikmesini sağlarken kaybeden oyuncular için çok daha düşük değere sahip olmasını hedefliyoruz. Ayrıca altın farklarının daha büyük harita hedefi ödüllerine genel olarak katkıda bulunmasına imkân tanıyoruz.
Gelişim Köprüsü'nde bize katıldığınız için teşekkür ederiz! Herkesin ARAM'dan keyif almasından çok mutluyuz. Yeni haritayla ilgili verdiğiniz geribildirimler için teşekkürler.
Hepimizin sevdiği bir ARAM deneyimi oluşturmak için oyuncularla birlikte çalışmaktan mutluluk duyuyoruz. Umarız ARAM'ın Gelişim Köprüsü güncellemesini beğenmişsinizdir!
Bu yamada ARAM'ın hâlâ ARAM gibi hissettirdiğinden emin olmak için topluluktan aldığımız geribildirimlere yönelik değişiklikler yapıyoruz.
Özellikle ARAM'ın LoL'deki oyun modlarından beklediğiniz standartlara uymasını sağlamak için görsel netlik ve oynanışa dair birkaç konuya değineceğiz.
Tüm bunlara ek olarak bu yamada bazı sistem, şampiyon ve eşya düzenlemeleri de geliyor. Hepsini aşağı bulabilirsiniz!
İnhibitör güçlendirmeleri oldukça tartışılan bir mekanik fakat ARAM'da fazla baskın bir etkiye sahipler ve rakiplere hiç şans tanımadan kazanan takımın ezici bir güçle oyunu kazanmasına sebep oluyorlar.
Takımların inhibitör kaybından sonra toparlanmak için fırsat sunmak istiyoruz fakat güçlendirmelerin önceki süresi çok uzundu. Ayrıca haritanın Zaun tarafı güçlendirmelerden daha fazla faydalanıyordu.
Bu yüzden haritanın hangi tarafında oynadığınızın oyunun sonucunu belirlememesi için bu güçlendirmeleri bir miktar zayıflatıyoruz.
Son olarak haritanın yeni dar kısmında ve hız alanlarında dürtme odaklı takasların fazla olduğu erken safhalar biraz fazla durağan hissettiriyordu ve oyuncular kule alamıyordu.
Bu yüzden hız alanlarını zayıflatıp erken safhalardaki dirilme sürelerini bir miktar arttırıyoruz.
Tanklar ve eli ağır dövüşçüler ARAM'da bir süredir zirveye oynuyor ve Gelişim Köprüsü de bu yükselişlerini daha da destekledi. Dolayısıyla bu şampiyonların güçlerini bazı doğrudan zayıflatmalar ve nişancı eşyaları güçlendirmeleriyle aşağıya çekiyoruz. Böylece özellikle de Mahvolmuş Kralın Kılıcı kullanıyorsanız bu şampiyonlara karşı şansınız artacak.
2024'ün son Mavi Öz Mağazası 14.23 Yaması'yla geri geliyor. 20 Kasım 2024 saat 22.00'de gelecek ve 11 Aralık 2024 saat 22.00'de sona erecek. Mağaza'da çok sevdiğimiz Yağmur Çobanı kostümleri de dahil olmak üzere 14.13 Yaması'na kadar çıkmış bütün standart renkler yer alacak.
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak kostümleri aşağıda bulabilirsiniz:
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak renkleri aşağıda bulabilirsiniz:
En uygun fiyatlı League of Legends Point ürünlerini KLASGAME ışık hızında teslim garantisi ile hemen satın alabilirsiniz!