14.16 Yama Notları
14.16 Yaması'yla birlikte yüceliği kutla!
Yamada Öne Çıkanlar
T1 Jayce, T1 Bard, T1 Jinx, T1 Orianna, T1 Lee Sin ve Prestij T1 Jayce 14 Ağustos 2024 saat 22.00'de çıkış yapmış bulunmakta.
Sürü | Operasyon: Anima Timi'nin 19 Ağustos 2024'te oyun modu rotasyonundan çıkacağını hatırlatalım. Hâlâ oynamadıysanız bu moda göz atmayı unutmayın!
Yan rol dengesi iyileştirildi, artık her iki takımdaki otomatik doldurulan veya ikincil rolüne yerleşen oyuncu sayısı daha yakın olmalı.
Bir karşılaşmaya yerleştirilen oyuncular arasında görülebilecek LP farkı azaltıldı.
Özellikle yüksek MMR düzeylerindeki kırmızı ve mavi takımlar arasındaki dengesizlik azaltıldı.
Bu yamadan itibaren derece şişirmek, şike yapmak ve derece düşürmek gibi derece manipülasyonunun kötü niyetli biçimlerine ilk defa ortak olan oyunculara yönelik yaptırımlar ağırlaştırıldı.
Eskiden ilk defa derece manipülasyonu yapanlara yönelik uyarı niteliğindeki yaptırımlar yüksek derecelerdeki oyuncuların dereceli erimesi devreye girmeden oyuna dönmelerine imkân tanıyacak kadar kısaydı. Artık bu yaptırım 30 gün sürerek bu hesapların dereceli erimesine tabi olmasını sağlıyor.
İkinci ihlal hâlâ kalıcı uzaklaştırmayla sonuçlanıyor. Bu davranışı son derece ciddiye aldığımız için herkese yalnızca bir ihlal hakkı tanıyoruz.
Dirilme Süreleri ve Sığınak Etkileri
Kartopu etkisini azaltmak için 13.20 Yaması'nda dirilme sürelerini kısaltmıştı. Ancak bu değişiklik maalesef koridorda katledilen bir oyuncunun hızlıca Işınlan'la geri dönüp minyon dalgasını dondurarak avantaj sağlayabildiği senaryolara yol açtı. Skor alan oyuncu için böyle cezalandırılmak oldukça haksız ve sinir bozucu bir durum. Ayrıca Işınlan da epey güçlü ve yaygın tercih edilen bir büyü haline geldi.
Yukarıda bahsettiğimiz senaryoların sıklığını azaltmak ve Işınlan'ı dolaylı yoldan zayıflatmak istiyoruz. Bu yüzden hem dirilme sürelerini hem de sığınak etkilerini düzenliyoruz. Artık Işınlan kullanan oyuncu dirildikten sonra koridora daha geç dönecek ve büyüyü kullanmayan oyuncu da sığınak etkisinden daha fazla faydalanabilecek. 13.20 Yaması'ndan beri dirilme süreleri değişiklikleri kartopu etkisinin büyük ölçüde azalmasını sağladı. Dirilme süreleri artmasına rağmen bu iyileştirmeyi korumayı amaçlıyoruz.
1. SEVİYE: 6 saniye ⇒ 10 saniye
2. SEVİYE: 6 saniye ⇒ 10 saniye
3. SEVİYE: 8 saniye ⇒ 12 saniye
4. SEVİYE: 8 saniye ⇒ 12 saniye
5. SEVİYE: 10 saniye ⇒ 14 saniye
6. SEVİYE: 12 saniye ⇒ 16 saniye
7. SEVİYE: 16 saniye ⇒ 20 saniye
8. SEVİYE: 21 saniye ⇒ 25 saniye
9. SEVİYE: 26 saniye ⇒ 28 saniye
Önceki yamalarda Taric'e ve Xayah'ya getirdiğimiz Arena zayıflatmaları bu şampiyonları pek de ideal olmayan bir konuma getirdi. Bu yüzden bu değişiklikleri geri alıyoruz.Öte yandan Udyr ve Shyvana da esneklikleri sayesinde epey güçlü konumda. Bu şampiyonların esnekliklerinin onlar için değerli bir kaynak olarak kalmasını istiyoruz. Ancak işler istedikleri gibi gittiğinde son derece güçlü bir duruş sergileyebiliyorlar. Bu yüzden onların güç seviyelerini tıpkı yeryüzüne inen bir ejderha gibi aşağı çekiyoruz.
Ornn
W'NUN BEKLEME SÜRESİ: 12/11,5/11/10,5/10 saniye ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde 10 saniye
E'NİN İLAVE ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ ORANLARI: %40 ⇒ %50
R'NİN BEKLEME SÜRESİ: 140/120/100 saniye ⇒ 80/60/40 saniye
Renata Glasc
Q'NUN YETENEK GÜCÜ ORANI: %80 ⇒ %90
E'NİN BEKLEME SÜRESİ: 14/13/12/11/10 saniye ⇒ 12/11/10/9/8 saniye
E'NİN KALKANININ YETENEK GÜCÜ ORANI: %50 ⇒ %60
R'NİN BEKLEME SÜRESİ: 150/130/110 saniye ⇒ 100/90/80 saniye
Taric
PASİFİN İLAVE ZIRH ORANI: %10 ⇒ %15
Q'NUN TABAN İYİLEŞTİRMESİ: 15 ⇒ 20
E'NİN BEKLEME SÜRESİ: 22/20,5/19/17,5/16 saniye ⇒ 19/17,5/16/14,5/13 saniye
Xayah
SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI: %3,7 ⇒ %3,9
W'NUN İKİNCİ SALDIRI HASARI: %15 ⇒ %20
E'NİN İLAVE SALDIRI GÜCÜ ORANI: %50 ⇒ %55
Nami
W'NUN TABAN İYİLEŞTİRMESİ: 70/110/150/190/230 ⇒ 70/100/130/160/190
W'NUN TABAN HASARI: 75/120/165/210/255 ⇒ 65/100/135/170/205
Shyvana
Q'NUN SALDIRI GÜCÜ ORANI: %20/40/60/80/100 ⇒ %20/35/50/65/80
E'NİN İSABET HALİNDE HASARI: Azami canın %2,5'i (100 İlave SG başına +%1) ⇒ Azami canın %2'si (100 İlave SG başına +%0,5)
EJDERHA BİÇİMİNDE E'NİN ALEV TOPUNUN İLAVE SALDIRI GÜCÜ ORANI: %50 ⇒ %30
Sivir
Q'NUN SALDIRI GÜCÜ ORANI: %90/100/110/120/130 ⬇️ %80/85/90/95/100
Sylas
W'NUN ASGARİ İYİLEŞTİRMESİNİN YETENEK GÜCÜ ORANI: %30 ⇒ %20
W'NUN BEKLEME SÜRESİ: 12/10,5/9/7,5/6 saniye ⇒ 13/11,5/10/8,5/7 saniye
Udyr
Q'NUN AZAMİ CAN HASARI ORANI: 100 İlave SG başına %3 ⇒ 100 İlave SG başına %2
UYANMIŞ Q'NUN AZAMİ CAN HASARI ORANI: 100 İlave SG başına %6 ⇒ 100 İlave SG başına %4
Sihirdar Vadisi'ndeki versiyonlarına uygun hale getirmek için Kara Balta'yı Son Fısıltı'ya ve Kandöken'in Laneti'ni de Maraz'a özgü eşyalar listesine ekliyoruz. Bunun yanı sıra hedeflerimize ulaşamayan bazı prizmatik eşyaları da yeniden düzenliyoruz.
Ayrıca Ejderyürek ve Yankı'ya da bazı büyük değişiklikler getiriyoruz. %5 nitelik artışını kaldırıp yedinci ruh olarak Kadim Ejderha'yı ekleyerek Ejderyürek'in gücünü ileri safhalara kaydırıyoruz. Buna ek olarak Yankı'nın bir rakibi hareketsiz bıraktıktan sonra isabet halinde verdiği hasarı beklediğimizden daha güçlü durumda. Bu yüzden rakip oyunculara karşı oyun fırsatı sunmak için bu eşyanın gücünü 100 yükten sonra ortaya çıkacak şekilde düzenliyoruz.
Kara Balta, Son Fısıltı'ya özel eşya listesine eklendi.
Kandöken'in Laneti, Maraz'a özel eşya listesine eklendi.
Kara Delik Eldiveni
CAN: 800 ⇒ 900
SEVİYEYE BAĞLI OLARAK ARTAN SANİYE BAŞINA HASAR: 20-60 ⇒ 30-100
SANİYE BAŞINA HASAR: Seviyeye bağlı olarak 20-60 (+%50 Zırh) (+%50 Büyü Direnci) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 30-100 (+%60 Zırh) (+%60 Büyü Direnci)
Kinkou Jittesi
SABİT BÜYÜ NÜFUZU ORANI: %0,1 ⇒ %0,15
ZIRH DEŞME ORANI: %0,1 ⇒ %0,15
TABAN ORAN: %2 ⇒ %3
Ejderyürek
KALDIRILDI: Ejderyürek artık tüm nitelikler için %5'lik bir artış kazandırmıyor.
DAHA FAZLA RUH: Ejderyürek artık 7. ruh olarak Kadim Ejderha Ruhu kazandırıyor.
Muhafızın Kaması
ZIRH DEŞME: 15 ⇒ 13
Paratoner
YILDIRIMIN BEKLEME SÜRESİ: 14 saniye ⇒ 16 saniye
Yankı
Can artışı artık geçici canın hesaba katıldığı durumları önlemek için çatışmanın başlangıcında devreye giriyor. Saldırı hızı artışı artık geçici kaynakların etkisini kaybetmesine olanak tanımak için çatışma başlangıcından 2 saniye sonra devreye giriyor.
Artık isabet etkisi ilavelerini sadece 100 yükten sonra rakibi hareketsiz bıraktığınızda uyguluyor.
Artık isabet alınca yük kazandırmıyor.
YÜK SÜRESİ: 6 saniye ⇒ 8 saniye
İkiz Maskesi
PAYLAŞILAN TABAN NİTELİKLER: %15 ⇒ %10
Smolder'ın Nilüfer Yaprağı kapalıyken Japon Balığı Göleti üstünde uçamamasına yol açan hata giderildi.
Viego başka bir şampiyona dönüştüğünde Kral Katli'nin sıfırlanmasına yol açan hata giderildi.
İki oyuncu da Kral Katli'ne sahipken sadece bir oyuncunun skor almasına yol açan hata giderildi.
Arena'nın kenarına temas ederken canlandığınızda savaşa yeniden katılmamanıza yol açan hata giderildi.
Patron Çıldırdı eklentisini seçmek artık planlama evresini tamamlamışsınız gibi sayılmıyor.
Paratoner'i satmak artık konumunuza yıldırım düşürmeyi sonlandırıyor.
Kuklacı'nın Seher Kılıcı ve Dinçleştirici Aytaşı ile sıfırlanmasına yol açan hata giderildi.
Paratoner ve Kinkou Jittesi gibi Enerji Dolu eşyalarının verdiği hasar artık eşya hasarı olarak sayılıyor ve dolayısıyla Zafiyet ile kritik vuruş yapabiliyor.
Köstekleyici'nin zamanla hasarının kritik vuruş yapamamasına yol açan hata giderildi. Artık kritik vuruş yapabiliyor ancak Zafiyet ile kritik vuruş ihtimali sonsuz olmuyor.
Yıkım Ayini'nin takım arkadaşlarınıza iyileştirme veya kalkan etkisi uyguladığınızda kalkan sağlamamasına yol açan hata giderildi. Yıkım Ayini destek eşyası dükkânına ve destek eşyası örsüne eklendi.
Mistik Yumruk'un ipucu "isabet etkisi" yazacak şekilde güncellendi.
Düşmüş Kalkan'ın Kara Kalkan'ı artık Darius'un Noxus Giyotini (R) yeteneğini engellemiyor.
Kuantum Teknolojisi'nin ipucu güçlenme etkisini yansıtacak şekilde güncellendi.
Kuantum Teknolojisi'nin bekleme süresi artık Paratoner'in Tam Otomatik pasifiyle azalıyor.
Elmas Uçlu Mızrak artık atış göndermeyen yeteneklere ilave hasar kazandırıyor.
Rün Oyucu artık Bombardıman Topu'nun sağladığı ilave saldırı menzilini kaldırıyor.
Işığın Muhafızı'nın bekleme süresi artık 7 saniye yerine olması gerektiği gibi 8 saniye.
Orağın Bedeli'nin Hasat pasifi artık kalkana sahip şampiyonların azami canını azaltıyor.
Gangplank artık Güç Çiçeklerini kurnazca kullanarak sonsuz varil oluşturamıyor.
Ulti Ruleti ultisi kullandığınızda bunun Ulti Devrimi için bir ulti kullanmışsınız gibi sayılmasına yol açan hata giderildi.
Bazı arenalarda ışıklandırmanın istenenden daha karanlık olmasına yol açan hata giderildi.
Eklenti kartlarının görselleri ilk kez oluşturulduğunda artık belirme ve yenileme animasyonları iki kez oynatılmıyor.
ARAM
Merhaba ARAM'cılar! Bu yamada uzun zamandır ziyaret etmediğimiz şampiyonlara odaklanıyoruz ve onlara en sevdikleri işleri yaparken başarılı olmalarına yardımcı olacak ilave nitelikler sağlıyoruz. Diğer yandan şu an desteğe o kadar da ihtiyaç duyamayan bazı şampiyonların ilave çarpanlarını biraz zayıflatıyoruz. Tek istisnamız bir suikastçı büyücü olarak zorlanan ama %20 İlave Sıvışma sayesinde rakiplerinden rahatlıkla kaçabilen LeBlanc.
Güçlendirmeler
Aurora: Yetenek Hızı: 0 ⇒ 10
Diana: Verilen Hasar: %100 ⇒ %105
K'Sante: Verilen Hasar: %100 ⇒ %105
Maokai: İyileştirme Gücü: %80 ⇒ %90
Olaf: Verilen Hasar: %100 ⇒ %105
Rakan: Alınan Hasar: %100 ⇒ %95
Sion: Yetenek Hızı: -20 ⇒ -10
Zayıflatmalar
Kalista: Toplam Saldırı Hızı: %2,5 ⇒ %0
LeBlanc: Sıvışma: %20 ⇒ %10
Lee Sin: İyileştirme Gücü: %120 ⇒ %110
T1 Jayce, T1 Bard, T1 Jinx, T1 Orianna, T1 Lee Sin
En uygun fiyatlı League of Legends Point ürünlerini KLASGAME ışık hızında teslim garantisi ile hemen satın alabilirsiniz!